En favor de les matèries de filosofia

martes, 11 de octubre de 2022

PENSAR EN EL FUTUR ESTÀ FENT QUE ENS OLVIDEM DE VIURE EL PRESENT?

Els meus pares sempre m'han dit que he de gaudir del present, perquè el futur ja em tocarà viure'l al seu moment. Així que em vaig plantejar aquesta pregunta arrel d'aquest consell, relacionant-lo també a que he tingut moments a la meva vida on m'he sentit molt agobiada pel meu futur, com suposo que tothom ho ha fet alguna vegada en la seva vida. Això pot ser degut a la pressió que se'ns està posant als joves últimament, ja que sembla que sol hem de pensar en què volem fer després, i mai en que ens agradaria fer ara.

El temps passa més ràpid del que ens pensem i pot ser que si sol enfoquem la nostra atenció cap al nostre destí, ens acabem perdent molts moments importants del camí. Vivim tan estressats per pensar en el que vindrà que ens estem arriscant a deixar bones etapes de la nostra vida enrere. Hem d’apendre a viure el present tant bé com es pugui, ja que gaudir del procediment, és una de les claus per assolir els nostres objectius de la millor manera possible. 



He triat aquesta foto perquè la història que amaga radere és un clar exemple de que si ens preocupem tant pel futur, ens perdem moltes coses del present. La foto la vaig fer aquest estiu quan estava de vacances amb la meva família. Aquell dia vam fer una ruta per visitar un parell de cales i al principi es feia pesat perquè teniem moltes ganes d'arribar al nostre destí. No va ser fins que vam aprendre a gaudir dels paisatges que ens envoltàven quan ens ho vam començar a passar bé durant el camí, fent així que l'arrivada valguès més la pena i aquell dia siguès memorable.

Fet per: Erin Sanz Massot

Curs: 1 BATX A

Branca de la filosofia: cosmologia filosòfica (filosofia de l'espai i el temps).


No hay comentarios:

Publicar un comentario