En favor de les matèries de filosofia

jueves, 29 de octubre de 2020

94. Està tothom capacitat per filosofar?

 



Laia Martínez


Fa uns quants anys que em vaig començar a interessar per la filosofia i, quan més aprenc sobre ella més em pregunto si tothom està capacitat per posar-la en pràctica. Tot i que molta gent no estigui d’acord, saber filosofar és molt més difícil del que sembla i això em fa qüestionar-me que potser no tothom pot arribar a fer-ho. Molts cops m’he trobat a gent que em diu que la filosofia no serveix per a res o que és una gran pèrdua de temps, jo em pregunto si aquestes persones (sense saber-ho i potser sense voler-ho) han filosofat algun cop o si potser mai ho arribaran a fer per culpa de la seva negació cap a aquesta. 

He triat aquesta imatge perquè en ella sortim la meva àvia i jo. Dos persones amb una gran diferència d’edat, amb una experiència de la vida totalment diferent i amb personalitats bastant oposades. La meva àvia no ha tingut la sort que jo he tingut d’anar a l’escola, i el coneixement que té sobre la filosofia és molt bàsic. Tot això em fa pensar si totes dues, persones totalment diferents, tenim la capacitat de filosofar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario