En favor de les matèries de filosofia

miércoles, 28 de octubre de 2020

68. Som capaços d'autogestionar la percepció del temps?



Oriol Huguet 

Dues setmanes enrere a causa de l'entrega de treball d'una matèria relacionada amb la fotografia, Cultura Audiovisual, vaig haver de sortir a fer fotografies. Quan vaig sortir de casa meva eren les 17h, hi havia un sol esplèndit, quan vaig tornar eren les 22h i ja era fosc. No ho trobava possible, havia passat tot molt ràpid, al meu cap com a màxim hauria passat mitja hora, però no, vaig estar 5 hores fora de casa. A causa d'aquest problema vaig pensar per quina raó 5 hores m'havien semblat 30 minuts, i perquè hi ha cops que 30 minuts em semblen 5 hores. Normalment, ho responem amb la simple resporsta de quan t'ho passes bé el temps vola, però pot ser som nosaltres mateixos qui inconscientment o conscientment diem que les agulles vagin més o menys ràpides. 

La fotografia va ser realitzada el mateix dia que la pregunta, en tant sols un segon podem percebre la movilitat del tràfic en un segon. No recordo si va ser la fotografia la qual em va inspirar o la frase va fer que escollís aquesta imatge, pot ser van sorgir alhora, ja que totes dues parlen de la percepció del temps, en la imatge la percepció del temps del tràfic, i en la pregunta la percepció del temps en el nostre dia a dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario