En favor de les matèries de filosofia

domingo, 24 de octubre de 2021

14. Cadascú te la seva realitat o només n'hi ha una?

Fet per Júlia Llanes

 El que vull dir amb aquesta pregunta és que les persones, no sabem si existeix una realitat per cadascú o si per tots es la mateixa. És a dir, nosaltres no sabem si veiem el mateix que les altres persones, però tampoc ho podem demostrar. Per exemple, potser jo vec el color blau com algú el veu groc, però no ho podem saber ja que ja els hi hem associat les paraules blau o groc. Això m'ha fet pensar que hi ha moltíssimes coses que desconeixem, com: els colors que veiem (com he dit), que passa quan morim, déu es real, hi ha vida a l'univers...  i que  no sabem del cert si son veritat o no. Tornant amb la realitat, jo crec que com a tal no existeix, si no que la formem els humans com una societat.

He posat aquesta imatge que vaig fer a la vall d'Aran ja que m'ha fet pensar en que darrere les muntanyes, i fora d'aquest món hi poden haver coses que ni ens imaginem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario