En favor de les matèries de filosofia

martes, 19 de octubre de 2021

3. ELS NOSTRES PRINCIPIS I OPINIONS S’HAN VIST INFLUENCIATS PELS ADULTS DEL NOSTRE VOLTANT?

 


He pensat amb aquesta pregunta perquè mirant-me a mi mateixa opino que això de que ens fem grans i desenvolupem les nostres opinions no és del tot cert. Pot ser que el fill/a pensi igual que l’adult o a vegades completament diferent per portar la contrària, en ambdós casos, els adolescents i infants segueixen sent inculcats inconscientment uns ideals pels seus pares. Amb això no vull dir que els fills siguin igual que els pares, n’hi ha de molt diferents amb pensaments heterogenis. Em refereixo al fet que en els àmbits polítics, socials, científics... tendeixes a formular un parer relacionat al d’un referent del teu voltant. Per exemple, políticament m’han ensenyat sempre a lluitar per la independència de Catalunya, hem anat a manifestacions, tenim les samarretes i banderes i ara mateix hi estic d’acord amb els objectius i ideals que presenta. Però, no puc evitar pensar que si els meus pares m'haguessin inculcat pensar d’una altra manera, en aquest cas estar en contra de la independència, seguiria pensant igual o com ells.

Observant la foto he representat aquesta qüestió filosòfica mostrant els pensaments del fill/a mitjançant globus caient de dalt, ja que els adults i referents són superiors i els seus principis et cauen a sobre com la pluja a mesura que vas creixent.

Maria Alsina Mases

No hay comentarios:

Publicar un comentario