En favor de les matèries de filosofia

miércoles, 28 de octubre de 2020

74. Què exerceix control sobre les nostres vides?

Dèlia Solana

M'ha sorgit aquesta pregunta filosòfica perquè l'ésser humà sempre tendeix a buscar un control sobre la seva vida ja que, quan experimenta que té el control sobre alguna cosa, això li aporta felicitat. I quan percep que perd par d'aquest control, experimenta molta frustració. Personalment, jo m'he sentit així i reflexionant, m'he pogut adonar que gairebé no exerceixo control sobre la meva vida, solament puc controlar escassos aspectes com ara són: els pensaments, el comportament i els hàbits que posseeixo. I que són els factors externs i els factors inevitables, és a dir, que no es poden canviar i són així, els que controlen la meva vida.

He decidit triar aquesta imatge perquè ens mostra clarament un dels factors externs que controlen les nostres vides, que en el cas de la fotografia és una senyal de direcció prohibida. Aquesta senyal la podem relacionar directament amb les normes de seguretat, les prohibicions i les lleis. Les lleis estan per a que hi hagi un control en la societat, per a que estigui tot ben organitzat i estructurat, per a que es faci el bé i no el mal... Per tant, les lleis és un factor extern que controla les nostres vides, ja que ens diuen com hem d'actuar.   

No hay comentarios:

Publicar un comentario